Przegląd pierwszego tygodnia ferii z MDK (zdjęcia)

2017 02 06 ferie pierwszy tydzienZapraszamy do krótkiego przeglądu w formie fotorelacji pierwszego tygodnia ferii zimowych z MDK. Działo się jak zawsze dużo - odbyły się warsztaty decoupage, warsztaty rodzinne, na których powstały karmniki, najmłodszych odwiedził również iluzjonista - to było w poniedziałek. We wtorek była wycieczka do Technikum Leśnego w Starościnie. Środa - to warsztaty srcapbookingu i kino z bajką "Sing". W czwartek wybraliśmy się do Zielonej Góry, gdzie odwiedziliśmy Centrum Nauki Keplera - Planetarium i Centrum Przyrodnicze. Zwieńczeniem tygodnia był wyjazd na lodowisko do Słubic i zwiedzanie Komendy Powiatowej Policji w Słubicach.

Poniżej pierwsza z fotorelacji z warsztatów decoupage, które odbyły się w MDK. Na warsztatach, w których wzięło udział 25 osób, ozdobiliśmy różne przedmioty techniką decoupage. Dzieci poznały m. in. metodę postarzania, którą wykorzystały w praktyce, zdobiąc nią butelki, doniczki, puszki oraz plastikowe pojemniki. Efekt końcowy był zaskoczeniem dla wszystkich. Zwykłe, niepotrzebne przedmioty przeszły artystyczną metamorfozę i stały się nie do poznania!

Kolejne zdjęcia, to fotorelacja z niezwykłych, rodzinnych warsztatów, na których powstały drewniane karmniki dla ptaków. Zajęcia przebiegły w atmosferze rodzinnej współpracy i wspólnego zaangażowania młodszych i starszych; wnuków i dziadków, dzieci i rodziców we wspólne dzieło. Techniczne trudności rozwiązywali starsi, ale skutecznie w tym pomagali im młodsi !

Czarujące spotkanie z iluzjonistą....

Wyjazd do Starościna odbył się 31.01.2017r. Jedną z atrakcji naszego wyjazdu był dwugodzinny pobyt w Technikum Leśnym. Dzięki uprzejmości dyrektora szkoły pana Przemysława Jarosika mogliśmy obejrzeć niecodzienne klasy oraz skorzystać ze świetlicy, w której główną atrakcją była strzelnica laserowa. Chcielibyśmy serdecznie podziękować za gościnność oraz cenne informacje i ciekawostki z leśnego świata fauny i flory panu Przemysławowi Jarosikowi, Andrzejowi Jankowskiemu oraz Eugeniuszowi Radziulowi. Ciekawie urządzone klasy z niecodziennymi eksponatami na wszystkich zrobiły ogromne wrażenie, a emocje sięgnęły zenitu, kiedy pan Andrzej pokazał nam salę judo oraz bokserską, na których mogliśmy wypróbować swoich sił. Pobyt w Starościnie zakończyliśmy ogniskiem w "Basiorówce".

Na warsztatach, w których wzięło udział blisko 30. dzieci, wykonaliśmy wspaniałe walentynkowe kartki. Niezwykle urocze prace powstały dzięki wrażliwości i wyobraźni uczestników, ale także dostępności różnego rodzaju materiałów i narzędzi używanych w scrapbookingu (m.in. kolorowe papiery, ozdobne taśmy, samoprzylepne diamenciki, wykrojniki oraz foldery walentynkowe, itp.)
Kartki walentynkowe wykonane, a już niedługo czas na ich wręczenie!
Poniżej prezentujemy nasze walentynkowe arcydzieła!

Teraz wycieczka do Zielonej Góry, którą odbyliśmy 2. lutego 2017r. Pierwszym punktem wyjazdu było Planetarium Wenus ,w którym obejrzeliśmy seans 2D, następnie udaliśmy się do Centrum Przyrodniczego, gdzie czekało na dzieci wiele atrakcji. Obejrzeliśmy tu również niezwykle interesującą wystawę ceramiki artystycznej z Bolesławca. Zwieńczeniem wycieczki był obiad oraz desery w restauracji "Sphinks". Dodajmy, że w wycieczce wzięło udział 40. dzieci.

Zwieńczeniem pierwszego tygodnia ferii był wyjazd na lodowisko do Słubic. Półtora godzinne zmagania na łyżwach wszystkim bardzo się spodobały. Jedni dawali sobie radę lepiej, inni gorzej. Jedno jest pewne; nikt nie odpuszczał, każdy dawał z siebie maksimum swoich możliwości. Po lodowisku odwiedziliśmy powiatową Komendę Policji, o której opowiedziała oraz oprowadziła nas mł. asp. pani Magdalena Jankowska. Mieliśmy tu okazję zobaczyć m. in. strzelnicę, na której na co dzień trenują policjanci oraz siłownię, na której szlifują swoją sprawność fizyczną. Na zakończenie udaliśmy się do Mc Donald’sa.

Współpraca

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg